U štíhlých výhybek Kuehn WR10/WL10 mi často upadávaly plíšky spojující kolejnici s přestavovací tyčí a vizuálně se mi nelíbily dělené jazyky, proto jsem navrhl a realizoval jejich úpravu, která bude dále popsaná.
Úprava spočívá ve výměně dělených jazyků za jazyky vybroušené z jednoho kusu, odstranění přerušených pražců na koncích výhybky a v úpravě elektrického propojení kolejnic.
Upozornění: po úpravě je nutné použít k přestavování výhybky motorický přestavník kvůli absenci pružinky držící jazyky výhybky v koncové poloze.
Nejdříve si z nového kolejnicového prutu (zbytek flexikolejiva Kuehn) vybrousíme nové jazyky. Těsně za uchycením jazyků k pražcům vybrousíme patu kolejnice v délce 5 mm, aby se kolejnice mohla lehčeji ohýbat. Detail je vidět na obrázku 1 přibližně v polovině délky jazyka.
V místě přestavovací tyče uděláme do paty kolejnice z vnitřní strany zářez, do kterého půjde posléze přiletovat drát sloužící k uchycení kolejnice k přestavovací tyči.
Dalším krokem je odstranění krytu pružinky, demontáž vlastní pružinky, vyjmutí přestavovací tyče a obou částí dělených jazyků.
Po jejich odebrání následně odřežeme nálitek držící pružinku viz obrázek 3.
Ze spodní strany výhybky odřežeme krajní pražce, odstraníme zadní propojky kolejnic a vybrousíme plast pod srdcovkou za prvním zdvojeným pražcem. Finální stav je na obrázku 4. Tyto úpravy umožní, aby vznikla místa, kam se na kolejnice přiletují napájecí vodiče.
Nyní nasuneme do výhybky nové jazyky. V místě zářezů, které jsme si udělali při jejich výrobě, naletujeme do každého jeden kousek mosazné kulatiny o průměru 0,5 mm. Ten slouží k uchycení k přestavovací tyči. Jazyky do ní usadíme a konce kulatiny zahneme. Přestavovací tyč můžeme použít původní s vyvrtanými otvory pro kulatinu nebo si vyrobit novou. Poslední úpravou je připájení vodičů ze spodní strany výhybky, viz obrázek 5.
Finální stav je na následujícím obrázku 6.
Konce kolejnic nechávám v původní délce. Při pokládání kolejiva na ně nasunu pražcová pole navazujících kolejí. Tím je zajištěna souosost výhybky a navazující kolejnice. Vnitřní kolejnice za srdcovkou lze zakrátit v úrovni zdvojených pražců, nebo ponechat v původní délce. Nutné je jejich elektrické oddělení od navazujícího kolejiva, protože jsou propojeny se srdcovkou. Při původním zapojení docházelo u některých vozidel ke zkratu mezi srdcovkou a navazující kolejnicí.