Normy pro moduly

Tyto normy popisují nejdůležitější pravidla pro stavbu, krajinu, elektrické zapojení a provoz modulů v modelové velikosti TT. Vychází z potřeb a zkušeností našeho klubu. Cílem je, aby modul, postavený kterýmkoli modelářem při dodržení zde uvedených podmínek, byl bezproblémově připojitelný k libovolným dalším modulům a také určují postupy v jednotlivých funkcích při provozním setkání.

Naše normy nejsou striktně závazné. Slouží nám jako doporučení k vzájemnému sladění představ. Hodí se také začátečníkům, aby se měli od čeho odpíchnout. Jediným požadavkem na členy klubu je i důvod jejich činnosti: aby nás společná činnost bavila. Splnění dalších modelářských a provozních cílů považujeme jen jako bonus ke společné zábavě, bez které je snaha o lepší výsledky bezcennou.


Prohlédnout normy na Google disku.

Náhled norem

Aktualizace 11. 12. 2023

  • Požadavek na zabudování rozbočovačovací krabice MBNet do stanic,
  • zásuvky pro ovladače už ve stanicích nevyžadujeme, máme Wi-Fi,
  • pro nové moduly používáme čela PP, ostatní čela upozaděna,
  • při telefonické ohlášce se stačí představit jen jménem stanice,
  • telefonní deník mají výpravčí tištěný, stačí jim jen odškrtávat nabídky a odhlášky vlaků,
  • označování modulů dle aktuálního sytému,
  • stačí jen 10cm přesah kabelů s banánky (DCC),
  • odstraněn požadavek na předností využívání střídavého zdroje 16 V pro příslušenství,
  • oprava pár překlepů a kontrola odlkazů.

Téma kolejiště Moduly Brno

Tématem budovaného modulového kolejiště je modelové ztvárnění jednokolejné trati číslo 255: Zaječí – Hodonín, tratě číslo 256: Čejč – Ždánice a tratě číslo 257: Mutěnice – Kyjov. Na modelované trati jsou prozatím koncové stanice Zaječí a Hodonín vzhledem ke svému rozsahu budovány jako skrytá nádraží.

Do layoutu klubových tratí nezasahují moduly, které do motivu nepatří. Pro tyto moduly je vyčleněna odbočná větev tak, aby se mohli připojit i modeláři budující tratě jiné.

Modelářům v klubu doporučujeme jakoukoliv plánovanou modulovou stavbu předložit ostatním členům klubu k posouzení, abychom společně zhodnotili téma i kompromisy s ohledem na přání stavitele i na stávající dokončené moduly.

Na provozních setkáních přednostně ztvárňujeme skutečný provoz v časovém výseku 1965-1980. Tomuto období přizpůsobujeme i vozový park. Skutečné budovy znázorňujeme v designu odpovídající dané epoše, případně epochám předchozím.

2 komentáře

Dobrý den, chci vás poprosit o poskytnutí aktuální verze konstrukčních výkresů čel vašeho klubu. Jsem z Ostravska a chtěl bych se zapojit do modulových setkání, které se pořádají v našem kraji. Byl jsem se podívat na setkání v Mohelnici a bylo mi řečeno, že to není problém. A že se používají čela a normy vašeho klubu Moduly Brno. Raději se rovnou obracím na vás tvůrce, kde budu mít jistotu, že budu stavět moduly podle aktuální verze.
Dejte prosím vědět, zda je možné mi vaše konstrukční výkresy čel poskytnout, případně za jakých podmínek.
Předem děkuji za odpověď a vaší vstřícnost.

Jiří Vildomec

Napsat komentář