Seznam modulů hotových a rozpracovaných

Zde zveřejněné moduly jsou všechny ve sjízdném stavu (rok 2011) a v provedení minimálně s nahrubo zpracovanou krajinou. Výjimkou jsou rozpracované zajímavé moduly, jejichž dokončení je otázkou delšího časového horizontu (převážně stanic), ale natolik zajímavé moduly, že Vás o jejich prezentaci nechceme ochudit. Traťové moduly jsou uvedeny jednotlivě, pouze moduly složené ze dvou a více segmentů (soumodulí), které budou používány vždy pevně pospolu, jsou prezentovány jako jeden modul. Stanice je pak prezentovaná jako celek.

Článek odpovídá stavu ke dni svého vzniku. Aktualizovat ho průběžně nebudeme.

Traťové moduly přímé

Vjezdový modul s přejezdem

autor: Michal Bernátek; rozměr: 840×400 mm; normočela: NZ-RR
popis: modul v dokončeném stavu, obsahuje pastviny, pasoucí se dobytek, obilné pole, chráněný železniční přejezd, polní cestu, pěšinu; modul bude používán jako vjezdový před stanici Bořetice
www odkaz: Modul s vjezdovým návěstidlem (MOD1), Modul s přejezdem
poznámka: ve skutečnosti se jedná o dva spojené moduly, samotný vjezdový modul 620×400 mm a modul s chráněným přejezdem 220×400 mm

 

Modul č. 1 – Tomáš Cádrik

autor: Tomáš Cádrik; rozměr: 1000×400 mm; normočela: PP-RN
popis: modul v dokončeném stavu, trať ve zvlněném terénu na náspu, propustkový podjezd, polní cesta, zatravněno, drobné keře
www odkaz: Modul č.1 – postup stavby, Modul č.1 – postup stavby na „rajčeti“

 

Modul č. 2 – Martin

autor: Martin – Mnitka; rozměr: 1000×400 mm; normočela: PP-PP
popis: modul v dokončeném stavu, trať ve zvlněném terénu v zářezu, zatravněno, drobné keře
www odkaz: Modul č.2 – zatravnění statickou trávou miniNatur

 

Modul s mostem a čističkou

autor: Mirek Panic; rozměr: 800×400 mm; normočela: RR-RR
popis: modul v rozestavěném stavu, kovový most přes říčku, u vody budova čističky, voda dokončena
www odkaz: Moduly, Moduly II, Moduly III


Staniční moduly

Bořetice

autor: Michal Bernátek; rozměr: 2000×400 mm (1000×400 mm, 1000×400 mm); normočela: RR-RR
popis: dva moduly v rozpracovaném stavu, položené koleje, základní elektroinstalace
www odkaz: Zastávka Bořetice

Příspěvek byl publikován v rubrice Moduly se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 Responses to Seznam modulů hotových a rozpracovaných

  1. Svítek Luděk Ml napsal:

    Přeji dobrý den. Potřeboval bych několik rad ohledně stavby modulů. Mám v plánu postavit si stanici Kojetín. Plánek už mám, ale přeci jenom je to hodně velká stanice. Potřeboval bych rady ohledně konstrukce rámů, čel, a tak dále a tak dále… Pro začátek řeším dilema – hliník nebo dřevo. Potřebuju 7 panelů 1×1 metr. Lépe mi vychází hliníkové profili. Jak cenově, tak hmotnostně. Ale nemám s tím žádné zkušenosti. Můžete mi s tím někdo prosím poradit? Přeci jenom, chci jezdit na různá setkání, takže potřebuju něco odolnýho a lehkýho. Ale nevím, jestli to vydrží.

    Předem díky za reakce!!!

  2. Tomáš Hora napsal:

    Tohle je celkem náročný dotaz a já začnu trochu odjinud. Nejdřív zkus uvážit jaké jsou tvoje možnosti a schopnosti a co už jsi postavil a jak dlouho jsi se dokázal něčemu smysluplně věnovat, a to z důvodu že každý projekt něco stojí a čím větší, tím víc stojí… a to zklamání víc bolí.

    Pokud jsi si jistý že to zvládneš, tak uvaž své domácí prostorové možnosti na případné ježdění – bylo by přece škoda aby se moduly doma několik měsíců povalovali bez užitku, a také zvaž prostor na uskladnění.

    Dalším krokem je že určitě budeš chtít moduly vozit na srazy, a pak je třeba vědět kolik prostoru ve voze moduly zaberou a zda se tam vlezou.

    Co se týče materiálu je překližka klasický materiál a pokud jde o bočnice a čela stejně se jí nevyhneš. Jestli je hliníková JÄKL levnější nechci posuzovat, ale počítej s tím že ty hliníkové trubky musíš také svařit, a to není nic pro kutili a vyžaduje to jistě technologie.

    Krom toho si dovolím říct, že pokud píšeš u rámu modulů, že ti hliník vychází levněji je něco špatně. Počítej s tím, že metrový modul tě výjde minimálně na čtyři tisíce pokud má trochu vypadat, a to za předpokladu, že téměř vše bude ze tvé dílny, pokud se uspokojíš s polotovary typu stromků, budov atd. cena poletí nahoru. Takže nejdříve doporučuji spočítat, na kolik tě výjdou nejenom rámy, ale i kolejivo včetně přestavníků a další elektroniky, zaštěrkování a zatravnění, keře a stromy a veškerá infrastruktura. A upřímně moc bych se nedivil, pokud by jsi dospěl k sumě minimálně 40, ale spíše 50 tisíc.

  3. Svítek Luděk Ml napsal:

    Vezmu to od začátku. Modelařině se smysluplně věnuji nějakých 15 let. A zkušenosti už nějaké mám. Co se týče skladování, prostory k dispozici mám. I vlastní auto s použitelnou vlečkou. Co se týče financí, mám to rozpočítané, co který měsíc koupit. A jak si to vše rozdělit. Na zaježdění doma s tím moc nepočítám. K této stanici něco smysluplně napojit by moc nešlo. Ale mám prostor, kde můžu vše složit a vyzkoušet. Dále plánek stanice je upraven tak, aby bylo možné vyjmutím tří rámu zkrátit užitnou délku dopravních kolejí. Pro zaježdění doma. Pořád se ovšem bude jednat o velké soumodulí – je potřeba přidat další traťové moduly. Cenu přestavníků a kolejí beru v potaz a vše mám již rozpočítáno. Vzhledem k rozsáhlosti projektu je částka za stromky a zatravnění jen orientační. Ceny se pořád mění.

    Je mi jasné, že na první pohled působí můj plán dost šíleně. S tím sem počítal. Ale nejsem na to sám. A právě kvůli rozsáhlosti tohoto projektu a kvůli ceně, nechci nic zbytečně uspěchat. Proto si připravuji pořádnou dokumentaci se vším všudy. Se stavbou máme v plánu začít příští léto, ale je potřeba nakreslit a vymyslet spoustu věcí.

    Díky za Odpověď.

  4. Tomáš Hora napsal:

    Pak bych tedy odpověď celkem zjednodušil, překližka je klasika, opracuje ji každý truhlář, vpodstatě vše se dá doma upravit, jen je dobré zvolit voděodolnou překližku z břízi či buku, obyčejným překližkám se raději vyhni. Hliník je na tohle celkem průkopnický materiál a je třeba uvážit kde ho nechat svařit, jak na to budeš montovat čela, bočnice a vůbec terén, kudy budeš tahat elektriku atd.

    Jinak tvůj projekt je dost šílený, netuším v jaké velikosti stavíš, ale ta stanice mě po nastudování jejího vzhledu vychází v TT minimálně na těch sedm metrů délky, plus by to asi chtělo i vjezdové moduly s vjezdovými návěstidli, to pak jseš hned na metrech devíti. Ta šířka jeden metr je téměř naknop aby se to tam celé vlezlo.

    Moje Muťenice mají jen čtyři koleje, mám tam jen výpravní budovui, záchodky a skladiště a při šířce 50 cm se také jakš takš smysluplně vlezu. A i lokálkový provoz v této stanici bohatě stačí abych si za celou dobu ježdění neodpočal. Takže u tvé stanice bude hodně práce s tím ji postavit, a ještě víc ji na setkání provozovat.

    Každopádně držím palce.

  5. Svítek Luděk Ml napsal:

    Díky za odpověď. Jak sem řekl, je nás na to víc. Takže to zkoušíme dát dohromady. Bude to v TT.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *